Väl genomtänkt inredning höjer resultatet!

Ljus, möblering och färgsättning är några faktorer som påverkar medarbetarnas prestation och arbetslust.
Men närvaron av varumärkets identitet och era värderingar har också stor betydelse.

 

Att anlita Maria på Spicymind när vi skulle uppdatera vårt kontor gjorde enormt stor skillnad mot om vi tagit hand om det själva!
Nu fick vi professionell hjälp med att hitta vår kärna och stil. Och med smarta lösningar kunde vi använda mycket av det som redan fanns, vilket var viktigt för oss.
Maria hjälpte oss med färgsättning och att med små medel göra väldigt stor skillnad.
Processen fungerade superbra och vi är jättenöjda med allt!!
Nu kommer det att vara mycket mer trivsamt och vi alla kommer att få mer energi av att vara på kontoret!
Kundreferens Anna Rumin
Anna Rumin
Assently AB
Maria Mattsson
Certifierad inredare & stylist
maria@spicymind.se
Telefon: +46-70-662 4462
Jag hjälper ditt företag att planera, inreda och färgsätta så er arbetsmiljö blir stärkande och inspirerande för alla som vistas där.
Medarbetare, kunder, partners och gäster.
Min ambition i alla uppdrag är att skapa en atmosfär där varumärket och dess löfte är tydligt närvarande.
Mitt mål är att kombinera optimal användning av ytan så att alla arbetsfunktioner men också mötesplatser och sociala ytor får sin andel.
Det kryddar vi med personliga detaljer som ger en unik miljö som speglar er och det ni står för.
Jag siktar på tidlös design framför trendig vilket gör att inredningen håller i många år utan att kännas omodern.
INREDNINGSKONCEPT

Framtagning av inredningskoncept utifrån era funktionella behov, värderingar, vision och varumärkesidentitet.

Material som beskriver stil, färgsättning, materialval, möbel- och dekorförslag i form av moodboards, färgkoder och materialspecifikationer.

Plan för hur varumärket ska visualiseras i miljön.

Kontakt
INREDNINGSPLAN

Framtagning av konkret inredningsplan utifrån koncept.

Planlösning och möbleringsförslag i 2D samt 3D-skisser av aktuella ytor samt ytskiktsspecifikationer.

Produktguider med förslag till möbler, inventarier, textil och inredningsdetaljer inklusive priser och länkar till samtliga inköpsställen.

Kontakt
GENOMFÖRANDE

Övergripande ansvar för att lokalen inreds enligt plan. Planering av inköp, kontakter med leverantörer, ansvar för logistik och avvikelsehantering.

Projektledning av det fysiska iordningsställandet av lokalen inklusive uppdateringar av ytskikt/renoveringsarbeten och specifikationer till hantverkare.

Dekoration och styling.

Kontakt
PROJEKTLEDNING AV FLYTT

Vid en företagsflytt är det mycket att tänka på vid sidan av själva inredningen av de nya lokalerna.

Ofta har inte enskilda medarbetare tid att ägna sig helhjärtat åt alla de detaljer som en flytt bär med sig.

Därför kan det vara en god idé att anlita en extern projektledare som har upparbetade kontakter samt spetskompetens inom inredning, inköp, logistik och projektledning av lokalanpassningar.

Det gör processen smidigare och säkerställer att ni får en lokal som – inte bara är klar – utan i toppskick vid inflyttningstillfället.

Du får ett skräddarsytt förslag för ledning av ditt projekt utifrån just dina förutsättningar och specifika behov av externa insatser.

Kontakt

KUNDCASE

BNP Paribas Personal Finance
Sevenday Bank

"Maria har ett sinne både för helheten och detaljer vilket var helt avgörande för slutresultatet!
Samtidigt så höll hon i ekonomi och projektplanen på ett föredömligt sätt.
Vi är extremt nöjda med slutresultatet och kommer kunna nyttja våra nya fina lokaler i många år.
Den fysiska arbetsmiljön har förbättrats avsevärt och jag är säker på att medarbetartrivseln kommer öka.
Kan vi rekommendera Maria/Spicymind till andra inredningsprojekt?
Tveklöst JA!! "
Klas-Johan Claesson kundreferens Spicymind
Klas-Johan Claesson
F.d VD Sevenday Bank AB
BNP Paribas

UPPDRAG & DESIGNPLAN

Skapa en arbetsmiljö som uppfyller alla funktionella krav & tydligt genomsyras av
varumärkenas DNA och värderingar.
Iaktta medarbetares önskemål angående förbättring av arbetsplatser, mötesrum & sociala ytor.
Återanvända befintliga möbler och uppdatera där det behövs med hållbara & långsiktiga alternativ.
Hantera hela flyttprocessen med projektledaransvar för renoverings/byggarbetet, inköp och budget, flyttlogistik samt iordningsställande av lokal i färdigt skick.

KUNDCASE

Modigo AB

UPPDRAG & DESIGNPLAN

Skapa en unik miljö - i linje med Modigos kärnvärden & värderingar -
med optimal funktionalitet i samband med flytt till nya lokaler.
Anpassa entré, väntrum, mötesrum och allmänna ytor till klienter och deras anhöriga
så att de känns välkomnande, trygga & andas framtidstro.
Skapa inspirerande arbetsytor & pausrum för medarbetare.
Återanvända befintliga möbler och komplettera med nya som
förstärker en skön, harmonisk & lustfylld atmosfär.
Ta fram en inredningsmanual för samtliga av Modigos kontor i Sverige
i syfte att alla miljöer - oavsett geografisk position -
ska andas samma känsla & atmosfär.

FÖRE

EFTER

KUNDCASE

Salesonomics AB

UPPDRAG & DESIGNPLAN

Lyfta atmosfären på kontoret från intetsägande & tråkig till inspirerande & varumärkesnära.
Skapa en glad & positiv stämning som andas företagets vision & värderingar och
känns inspirerande för medarbetare & gäster.
Ge en känsla av hemma-hos-Salesonomics
- en plats för expansion, utveckling & måluppfyllelse.
Och på en begränsad yta ge utrymme för effektivt arbete,
social samvaro & kreativa, konstruktiva möten.

FÖRE

EFTER

KUNDCASE

Gradén Mattsson

UPPDRAG & DESIGNPLAN

Bygga vidare på en personlig kontorsmiljö med välkomnande sociala ytor, effektiva arbetsytor & inspirerande mötesplatser.
Med små medel skapa en sammanhängande känsla & röd tråd genom hela kontoret.
Återanvända befintliga möbler & komplettera med detaljer som knyter ihop & ger en mer modern känsla.
Öka personligheten och ge möjlighet till avskärmning i den öppna kontorsytan och de kontorsrum som hyrs ut till andra företag.

FÖRE

EFTER

KUNDCASE

Jobzone AB

UPPDRAG & DESIGNPLAN

Inreda företagets loge på Friends Arena så att den blir en plats för
avslappnade, kreativa möten utanför kontoret.
Skapa en atmosfär som känns varm, inbjudande och inspirerande.
Och har en professionell men samtidigt lekfull & festlig känsla.
En plats för kreativa möten & trevliga evenemang med medarbetare, kunder & partners.

FÖRE

EFTER

Vill du också ge atmosfären
på ditt företag ett lyft?

Maria Mattsson inredare
Kontakta mig så tar vi en diskussion om hur vi kan ge er företagsmiljö
bästa funktionalitet.
Samtidigt som vi ser till att den bidrar till motivation hos medarbetarna & förkroppsligar varumärket.
LÅT OSS PRATA